29.11.14

Світ Андерсена





Створення скрапбуку на уроці у 5 класі
Тема «Світ Андерсена».
Мета:
·        підбити підсумки вивчення творчості Г. Андерсена; 
·        створити дкілька сторінок скрапбуку про письменника;
·        розвивати навички роботи в групі, сприяти розвитку творчої компетенції.
Тип уроку: інтегрований.
Обладнання: картки з текстом вірша Ю. Чернецького «Песенка о сказочнике Андерсене», портрети Андерсена, ілюстрації до його творів, зображення обкладинок книг, вислови самого Андерсена та про Андерсена, набори для скрапбукінгу (ножиці, кольоровий папір, шаблони, двохсторонній скотч, степлер  та ін..), зразки літературних скрапбуків.
Хід уроку
І. Поетична хвилинка.
Учитель. Читання вірша Ю. Чернецького.
Завдання: вибрати з вірша вислови, які найбільше сподобалися.
                 Песенка о сказочнике Андерсене
 Сказочник Андерсен Ганс
 дал человечеству шанс:
 через детей – подобреть.

 Не перестанут пленять их
 ни оловянный солдатик,
 ни остальные герои чудные,
 чудные – будь они добрые, злые,
 грусть навевающие, смешные
 или какие угодно иные.
 Надо бы нынче опять
 книгу его полистать,
 милые их имена отыскать,
      ах! Посмотреть…
 Сказочник Андерсен Ганс
 взял у бессмертья аванс –
 и расплатился сполна.
 Сказок его персонажи –
 верные спутники наши.
 Пусть мы на деле
 уже повзрослели,
 пусть и сюжет вспоминается еле,–
 снятся порой их герои – не те ли,
 с коими жить мы синхронно хотели?
 Вечно, о Ганс Христиан,
 тяга к ним новых землян –
 добрых людей всех народов и стран –
  будет сильна!
Зачитування і коментар висловів із вірша.
 (1.Сказочник Андерсен Ганс
 дал человечеству шанс:
 через детей – подобреть.
2. Сказочник Андерсен Ганс
 взял у бессмертья аванс –
 и расплатился сполна.
3. Сказок его персонажи –
                         верные спутники наши.)
ІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчання.
С л о в о  у ч и т е л я.  На уроці ми підіб’ємо підсумки вивчення творчості Ганса Крістіана Андерсена, пригадаємо найважливіші факти з його біографії, казки письменника, найвідоміших персонажів. Ви будете працювати над створенням скрапбуку. Сподіваюся, що урок допоможе вам краще підготуватися до контрольної роботи.
Поміркуємо, який вислів Ю. Чернецького буде найкращим епіграфом до уроку? Чому?
ІІІ. Робота над темою уроку.
1.Вікторина на знання біографії Андерсена та його творів.
-         Країна, у якій народився письменник.
( Данія)
-         Професія батька Андерсена. (Швець)
-         Професія матері. (Прачка)
-         Рідне місто письменника. (Оденсе)
-         Чому Андерсен покинув рідне місто? (Прагнув здобути освіту)
-         Назвіть п’ять казок Андерсена.
-         Як оцінили в Данії творчість письменника? (За життя письменника йому спорудили пам’ятник)
-         Якій літературній героїні споруджено пам’ятник? (Русалоньці)
-         Кого нагороджують Золотою медаллю Андерсена? (Найкращих казкарів)
-         Назвіть героїню казки  Андерсена, якій найбільше  з усіх насінин не сподобалася  горошина?(Принцеса на горошині)
-         Яка героїня казки Андерсена не мала ніг і все-таки домоглася можливості ходити, віддавши свій голос відьмі? (Русалонька)
-         Чи знаєте ви героя, який зумів захистити кохання, хоч мав лише одну ногу?(Олов’яний солдатик)
-         Яка з героїнь казкаря добровільно прирекла себе на страждання і німоту заради повернення людської подоби своїм братам?(Еліза)
-         Який казковий птах був спочатку гидким, а потім став прекрасним?(Лебідь)
-         Який птах подарував здоров’я імператорові? (Cоловей)
-         Хто прислав китайському імператорові штучного солов’я? (Японський імператор)
-         Скільки разів поспіль співав штучний соловей?(33)
-         Що було найдорожчою нагородою для справжнього солов’я? (Сльози)
-         «Вона надягла на себе золоту корону, в одній руці тримала золоту шаблю, а в другій – пишний прапор? Хто це? (Смерть)
-         «Про одне прошу тебе, нікому не розказуй, що ти маєш маленьку пташку, яка розповідає тобі про все». Кому належать ці слова? (Соловейкові)
У ч и т е л ь. Вікторина показала, що ви засвоїли основні відомості про Андерсена та його твори.
2. Бесіда.
-         Що вам допомогли зрозуміти   твори Андерсена?
-         Чи будете ви звертатися до них ще у своєму житті?
-         Чи варто твори Андерсена вивчати у школі?
-         Які  твори Андерсена ви поради б прочитати майбутнім п’ятикласникам? Чому?
У ч и т е л ь. Одним  із найпоширеніших видів ручної роботи серед жителів Америки та інших країн світу є скрапбукінг. Він полягає у виготовленні та оформленні фотоальбомів чи окремих фотографій. Історія скрапбукінгу сягає давніх часів: перша згадка про нього з’явилася в Англії у 1598 році. Тоді набуло популярності вклеювання марок, фотографій, цікавих афоризмів, статей до книги із чистими сторінками. Варто згадати досить цікаву деталь із життя відомого англійського письменника Марка Твена: він любив робити альбоми, в яких були лінії клею, щоб прикріплювати до них різноманітні дрібнички,  що їх автор «Пригод Тома Сойєра» хотів залишити собі на згадку. До 1901 року він створив близько 57 таких альбомів.
3. Демонстрація скрапбуків, виготовлених учнями старших класів.
 У ч и т е л ь. На уроці ви спробуєте створити скрапбук  про  Г. К. Андерсена.
Як ви думаєте, які сторінки можуть бути в такому скрапбуці? (відповіді учнів)
Ви будете працювати в групах. Перша  група виготовлятиме  сторінку про особистість Андерсена, друга – про його твори, третя – про героїв казкаря, четверта – створюватиме постер про казку «Соловей». Сподіваюся, що ви працюватимете з фантазією і любов’ю, і згодом  ваші роботи я зможу показати майбутнім п’ятикласникам.
4. Робота учнів над скрапсторінками.
5. Презентація робіт та коментар до них.
Зразок відповіді 1 групи.
                     Свою сторінку ми назвали «Король казки». Мабуть, немає людини, яка б не знала казок Андерсена «Гидке каченя», «Дюймовочка», «Русалонька», «Принцеса на горошині», «Дикі лебеді» та ін. Життя письменника схоже на казку, адже із  сина простого шевця він став знаменитим казкарем. Ось чому  епіграфом до нашої сторінки стали слова Андерсена: «Моє життя – прекрасна, розкішна казка».  Дитинство та юність письменника асоціюється з гидким каченям, доросле життя – з непохитним олов’яним солдатиком, життєві досягнення – з трояндою. Тому ми помістили ці образи на сторінці. У рідному місті Андерсена Оденсе є пам’ятники не тільки митцю, а і його героям, наприклад, Русалоньці. До цього часу найкращим казкарям присуджують Золоту медаль  Андерсена.
Зразок відповіді 2 групи.
Свою сторінку ми назвали «Незабутні казки». Вказали їх кількість  – 156. Вибрали обкладинки найулюбленіших казок. Розташували за роками написання: «Принцеса на горошині»(1835), «Русалонька» (1836), «Нове вбрання короля» (1837), «Стійкий олов’яний солдатик», «Дикі лебеді» (1838), «Оле-Лукойє»(1842), «Гидке каченя» (1844) та «Снігова королева»(1845). Доповнили сторінку словами Маршака: «Андерсен добріший від свого маленького Лукойє. Він ніколи не залишає вас у темряві!». Дійсно, казки Андерсена світлі, сонячні, радісні -  тому й незабутні.
Зразок відповіді 3 групи.
У центрі нашої сторінки композиція, на якій зображений Андерсен, котрий спостерігає за своїми казковими героями: Дюймовочкою, олов’яним солдатиком та ін..  Ці персонажі, а також Кай і Герда, Північний олень, Гидке каченя, Еліза, Оле-Лукойє, Русалонька, Соловей є нашими улюбленими, тому ми  помістили їх у контури сердечка. Всі вони нас чомусь навчили. Кай та Герда -  щирості, Олов’яний солдатик –  відданості, Еліза – добру, Соловей – цінувати справжнє мистецтво.
Зразок відповіді 4 групи.
На своїй сторінці-постері ми розмістили обкладинки трьох різних книжок Андерсена. Вони цікаві тим, що на них зображеоі  ілюстрації до різних епізодів казки. У центрі постера головний герой – Соловей.  Слоган формулює причину, чому потрібно прочитати казку «Соловей»: «Якщо ви хочете знати, що таке «справжнє» і «штучне», в чому сила природи і мистецтва -  читайте казку Андерсена «Соловей»!»
ІV. Підбиття підсумків уроку.
1.     Бесіда.
-         Чи цікаво вам було працювати над скрапсторінками?
-         Чи злагодженою була  робота в групі?
-         Як би ви оцінили роботу своєї групи? Чому?
Написання сенкану.
Світ Андерсена.
Світлий, сонячний.
Захоплює, інтригує, повчає.
Супроводжує нас у житті.
Соловей.
Домашнє завдання: створити скрапсторінку «Мій Андерсен»


Комментариев нет: