19.3.15

Аналіз віршів Волта Вітмена



Тема. Аналіз віршів Волта Вітмена.
Мета: поглибити знання учнів про творчість Волта Вітмена, проаналізувати його вірші «Для тебе, о демократіє!», «О, капітане», розвивати навички аналізу поетичного твору, зв’язне мовлення учнів, сприяти вихованню читацької компетенції.
Тип уроку: поглиблене опрацювання художнього твору.
Обладнання: портрет В. Вітмена, тексти його віршів, пам'ятка "Аналіз поетичного твору".
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань.
*Літературний диктант
1.     Волт Вітмен – це … поет-новатор(американський).
2.     Його поезія пов’язана з … (романтичними традиціями та трансценденталізмом).
3.     Філософсько-літературна течія в США в 1830-1860рр., основними ідеями якої були соціальна рівність, рівність людей перед Богом, їхнє духовне самовдосконалення, близькість до первісної природи, - називається…(трансценденталізмом).
4.     Збірка Вітмена називається … («Листя трави»).
5.     За життя поета вона перевидавалася … разів (9).
6.     В останній редакції міститься … творів (400).
7.     «Пісня про себе» за жанром… (поема).
8.     «Пісня про себе» є програмовим твором Вітмена, тому що втілює… (особливості стилю і світогляду митця).
9.     Новаторство Вітмена полягає у використанні…(верлібру, каталогу, діалогу, риторичних запитань, звертань, наказів та ін.).
10.                        Каталог – це… (перелік предметів та явищ).
11.                        Верлібр – це… (вірш, який не має рими і відрізняється від прози лише наявністю членування на віршові відрізки).
12.                        Частина 6 «Пісні про себе» допомогла мені зрозуміти…
*Взаємоперевірка.
ІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчання.
ІІІ. Опрацювання теми уроку.
1.     Робота над змістом  вірша «Для тебе, о демократіє
1.1.         З’ясування значення слова «демократія».
1.2.         Передбачення учнів «Про що розповідається у вірші з такою назвою?
1.3.         Читання вірша учителем.
1.4.         Бесіда:
-         Чи збулися ваші передбачення?
-         Що зробить для демократії ліричний герой Вітмена?
1.5.         Складання гронування

Континент неподільний
/
Найліпша раса – демократія – привабливі краї
/ \
Товариські чуття  нерозлучні міста
1.6.         Дослідницьке завдання:
І група: з’ясувати  художні засоби, які допомагають змалювати образ демократії (каталог, метафори, порівняння, звертання);
ІІ група: виписати дієслова з вірша, визначити їхнє загальне значення (всі вони мають значення «творити»).
ІІІ група: поміркувати, чому демократію Вітмен ототожнює з дружиною.
2.     Робота над змістом вірша «О, капітане!»
2.1.         Слово учителя.
Вірш присвячений А. Лінкольну.
Авраа́м Лі́нкольн  — 16-й президент США (з березня 1861 до квітня 1865), перший президент від республіканської партії, визволитель американських рабів.
Прокламація Лінкольна про визволення рабів на території Конфедерації 22 вересня 1862 р. дала поштовх 13-й поправці до американської конституції (1865 р.), яка повністю скасувала рабство у США. Ця прокламація переконала закордонні держави, зокрема Англію, не підтримувати повсталі штати.
Авраам Лінкольн загинув від руки Джона Вілкса Бута, актора-конфедерата. Спочатку Бут планував викрасти Лінкольна, сподіваючись виміняти його на бранців-конфедератів. 11 квітня 1865 року він прослухав промову президента, в якій той оголосив про надання неграм виборчих прав, і, обурений, змінив свої плани. Довідавшись, що перша леді прийде на виставу до театру Форда, він ретельно спланував операцію — його прихильники повинні були вбити віце-президента Ендрю Джонсона та держсекретаря Вільяма Сюворда. Заколотники пішли на політичне вбивство.
Лінкольн прибув до театру, щоб переглянути п'єсу «Наш американський кузен» 14 квітня 1865 року без свого охоронця Ворда Лемона. Президент займав державну ложу. Бут підкрався ззаду і дочекався найсмішнішої на його думку репліки в п'єсі, сподіваючись, що регіт заглушить звук пострілу. Коли розпочався сміх Бут застрибнув до ложі і майже впритул вистрілив у голову. Майор Ретбоун негайно ж схопився з ним, але був поранений Бутовим ножем. Бут вистрибнув на сцену й вигукнув «Sic semper tyrannis!» (латиною: Отак завжди з тиранами!). Йому вдалося втекти, попри те, що він зламав ногу, зіскакуючи з ложі. Його упіймали через 12 днів у Вірджинії, поранивши при захопленні. Незабаром він помер від ран.
Військовий хірург Чарлз Ліл одразу ж оцінив рану Лінкольна як смертельну. Президента перевезли через вулицю в будинок Петерсена, де впродовж 9 годин він лежав у комі. Викликані військові хірурги за допомогою щупа виявили кулю та уламки черепа на п'ятнадцяти сантиметровій глибині в мозку. 15 квітня о 7 годині 22 хвилини ранку президента проголосили мертвим. Тіло Лінкольна провезли траурною процесією територією кількох штатів до Іллінойсу. Поховали його на Окриджському цвинтарі в Спрингфілді, насипавши над ним могилу заввишки 54 метри. До 1874 року на могилі встановили кілька бронзових пам'ятників президенту. Для того, щоб запобігти викраденню тіла з метою вимоги викупу, в 1901 році тіло ексгумували й знову поховали в бетонному блоці (З Вікіпедії).
2.2.         Читання вірша. З’ясування незрозумілого.
2.3.         Самостійний письмовий аналіз вірша (за пам'яткою)
2.4. Зачитування робіт учнів.
ІV. Підсумок.
Закінчити речення «З віршів Волта Вітмена я дізнався…»
V. Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи за творчістю М. Некрасова та В. Вітмена.




Комментариев нет: