13.1.16

Бертольт Брехт





Життєвий і творчий шлях


Документальний фільм про Б. Брехта




Аудіокнига "Життя Галілея"



Еволюція творчості Б. Брехта


Період
Хронологічні межі
Світоглядні та мистецькі  засади
Творчий доробок
Рання творчість
Кінець 10-х – перша половина
 20-х років 
ХХ ст.
-нігілізм (заперечення спадщини західної цивілізації) як підсумок досвіду світової війни;
-використання експресіоністської поетики: контрастність образів, максимально перебільшені емоції  потрясіння; гротеск у зображенні потворних явищ життя.
-26 театральних рецензій;
-пєси «Ваал», «Барабани серед ночі» (премія ім.. Клайста), «У нетрях міст»;
-лірика.
Світоглядні та мистецькі пошуки. Злет творчості
Друга половина ХХ років – 50-ті роки ХХ ст.
-захоплення марксизмом та комуністичними ідеями;
-створення концепції епічного театру, втілення її в театральній практиці;
-творча полеміка: ставлення до тетральної системи К. Станіславського;
-творча діяльність у «Берлінському ансамблі».
-пєси «Копійчана опера», «Що той солдат, що цей», «Свята Іоанна скотобоєць», «Виняток і правило», «Швейк», «Добра людина із Сезуану», «Матінка Кураж та її діти», «Життя Галілея»,  «Засудження Лукулла»,»Гвинтівка Тереси Карар» та ін.;
-збірки «Домашні проповіді», «Пісні, вірші, хори», Сто віршів»;
-романи «Справи пана Юлія Цезаря», «Копійчаний роман»;
-кіносценарій «Куле Вампе»;
-публіцистика тощо.

"Епічний театр" Б. Брехта


Драматична форма театру
Епічна форма театру
Дія
Розповідь
Залучає глядача до сценічної дії і розтрачає його активність
Робить глядача спостерігачем, але пробуджує його активність
Дає глядачеві змогу виявляти почуття
Примушує глядача приймати рішення
Переживання
Світогляд
Глядач співпереживає
Глядач вивчає
Гіпноз
Аргументація
Сприймання консервується
Сприймання переходить у пізнання
Картинки по запросу брехт життя галілея

Історія створення драми "Життя Галілея"

Редакції п’єси
Час та місце створення
Історичні обставини та впливи
Зміни в ідейному спрямуванні твору, образі Галілея, композиції

Перша редакція (незначний тираж, постановка в театрі Цюріха)
1938 – 1939 рр., Данія
Переддень Другої світової війни. Газетні публікації про розщеплення атома урану, зроблене німецькими фізиками.
Учений Галілей як позитивний приклад борця з насильством інквізиції: відречення ученого – це спроба приспати пильність інквізиції; Галілей таємно переправляє рукописи через кордон.
Твір сприймався як заклик до антифашистської боротьби.
Друга редакція (з’являється в процесі спільної роботи
 Б. Брехта з англійським актором Ч. Лафтоном, виконавцем ролі Галілея)
1945 – 1946 рр., США
Атомне бомбардування японських міст Хіросіма і Нагасакі. Знайомство з ученими, атомними фізиками, зокрема
 А. Ейнштейном. Конфлікт А. Ейнштейна з власною совістю («хоча і не винайшов атомної бомби, але натиснув кнопку власноручно»)
Образ Галілея ускладнюється: публічно відрікається від свого вчення, але продовжує дослідження; забрані сцени і персонажі, які сприяють позитивній характеристиці героя. З’являються нові образи (Федерцоні, Ванні), викреслюються окремі сцени, ремарки. Основна ідея – вплив науки на долю людей і проблема моральної відповідальності за все, що робиться на землі.
Третя редакція (режисерські купюри автора в процесі постановки п’єси на сцені «Берлінського театру»)
1956 р., Берлін

Образ Галілея позбавлено самопожертви. Знято 5 картину («Чума») і 15 ( «Андреа перевозить рукопис Галілея через кордон»), змінено місцями декілька сцен.



"Ланцюжок" подій драми "Життя Галілея"


Галілей конструює власний телескоп за розповіддю нареченого його дочки Вірджинії і проводить досліди та спостереження за небом, підтверджуючи істинність учення Коперника → обговорює відкриття зі своїм малим учнем Андреа → постійно в боргах (молочникові та ін.), бо в університеті, де він читає лекції, платять мало, а він багато витрачає на книжки й не має часу займатися з учнями →просить у куратора університету підвищення платні, щоб більше уваги приділяти науці →куратор наголошує, щоб Галілей зосередився на більш «практичних» відкриттях, які зможуть приносити прибуток →Галілей вирішує переїхати у Флоренцію, де в нього буде більше можливостей, хоч його й застерігають, що там сильний вплив церкви, інквізиції → під час чуми Галілей не хоче виїжджати з міста, щоб не переривати дослідів → Андреа і його мати самовіддано залишаються з ним → учений тішиться відкриттями, дивується, як таких простих істин не хочуть зрозуміти інші → відкриття того, що Земля рухається, як і планети, навколо Сонця, ставить небезпечне питання: а де ж знаходиться Бог? → за ласку кардинала і власний добробут Галілей платить восьмирічним мовчанням → церква уважно стежить за вченим → наречений дочки відмовляється одружитися з нею через сумнівну репутацію батька → Галілео викликають на допит інквізиції → учні напружено чекають від нього подвигу, але дзвони сповіщають, що Галілео зрікся свого вчення (йому лишень показали знаряддя для катування) → Галілей живе під церковним арештом, пише і віддає кожен аркуш на цензуру → псуючи зір, таємно, при місячному світлі, робить копію своєї праці «Бесіди» → Андреа, уже дорослий учений, їде за кордон і заїжджає до вчителя →той передає йому свій рукопис → Андреа перевозить твір Галілея через кордон.

Позитивні та негативні риси Галілея

Негативні риси
Самовідданість у праці;
геніальність;
любов до науки, до книги;
служіння істині
Надання переваги задоволенню потреб у добрій їжі, комфорті;
безвідповідальність, схиляння
перед сильними світу цього

Комментариев нет: