13.9.16

Календарне планування на І семестр у 5-11 класах




5 клас
І семестр 

Кількість годин – 30.
Кількість годин на тиждень – 2.
Кількість контрольних робіт -3.
Кількість уроків розвитку мовлення –2 (1 усний і 1 письмовий).
Кількість уроків позакласного читання – 2.
Навчальні програми для ЗНЗ з навчанням українською мовою: Світова література. 5-9 класи. – Видавничий дім «Освіта», 2013. – 80 с.
Зміни і доповнення 2015 року (сайт МОН України)

Дата
Тема
Примітка
Вступ
1

Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.

2

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри.

Казки народів світу
3

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок, їхні характерні ознаки.

4

Індійська народна казка «Фарбований шакал».
Викриття в образах тварин негативних людських якостей.

5

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро.

6

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.

7

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.

8

Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. 

9

Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Казка «Пані Метелиця». Моральні цінності твору.

10

 Характеристика образів персонажів казки «Пані Метелиця». Антитеза у творі. Т.Л. Антитеза.

11

Контрольна робота. Вступ. Казки народів світу. Тест.

12

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів.
Напам’ять.
13

Система образів вступу до поеми.

14

Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). Утвердження сили кохання й відданості в казці «Непохитний олов’яний солдатик».

15

Оскар Уайльд (1854-1900).  «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика.

16

Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.

17

Еволюція образу головного героя.

18

Розвиток мовлення. Письмовий твір-характеристика літературного персонажа.

19

Позакласне читання. Казки Шарля Перро – зачинателя літературної казки.

20

Контрольна робота. Творчість О. Пушкіна,
Г. К. Андерсена, О. Уайльда. Тест.

Природа і людина
21

Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші. Його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).  Т. Л. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора.

22

Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього»..   Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі Гете.
Напам’ять.
23

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші.
Напам’ять.
24

Зв'язок вірша Гейне із фольклором (пісня).

25

Розвиток мовлення. Усний аналіз улюбленого поетичного твору.

26

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946) «Снап». Авторські спостереження за світом природи.

27

Утвердження любові до всього живого в оповіданні «Снап».

28

Зображення художніх образів, їх розкриття в  оповіданні «Снап». 

29

Контрольна робота. Природа і людина. Тест.

30

Позакласне читання. Світ природи в оповіданні
Е. Сетона-Томпсона «Ведмежа Джонні».



  6 клас
І семестр

Навчальні програми для ЗНЗ з навчанням українською мовою: Світова література. 5-9 класи. – Видавничий дім «Освіта», 2013. – 80 с.
Зміни і доповнення 2015 року (сайт МОН України)



Кількість годин – 30.
Кількість годин на тиждень – 2.
Кількість контрольних робіт -3,
в тому числі 1 контрольний твір,
2 контрольних у вигляді тесту.
Кількість уроків розвитку мовлення – 2 (1 усний і 1 письмовий).
Кількість уроків позакласного читання – 2.



Дата
Тема
Примітка
1.

Література як вид мистецтва. Художній образ (поняття про традиційний образ, «вічний образ»).

Міфи народів світу 
2.

Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів.

3.

Грецькі міфи. Міф про Прометея.

4.

Грецькі міфи. Міфи про Геракла.

5.

Грецькі міфи. Нарцис.

6.

Позакласне читання. Міфи «Пігмаліон і Галатея».

7.

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп.

8.

Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.

9.

Розвиток мовлення. Написання власного міфу.

Мудрість байки 
10.

Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої мови, повчальний зміст.

11.

Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і Лисиця».Поєднання конкретного і загального в байках. Мораль байок Езопа.

12.

І. Крилов. «Квартет», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми. Яскравість алегоричних образів.

13.

Контрольна робота. Міфи народів світу. Мудрість байки. Тест.

Пригоди і фантастика 
14.

Жуль Верн – автор роману «П’ятнадцятирічний капітан».

15.

Тема духовного випробування людини в романі.

16.

Розвиток мовлення. Стислий переказ основних подій роману.

17.

Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність.

18.

Дік Сенд і його друзі.

19.

Дік Сенд і Негору.

20.

Проблема рабства в романі.

21.

Описи природи у творі.

22.

Контрольна робота. Письмовий твір у публіцистичному стилі за романом Жуля Верна на одну із запропонованих тем.

23.

Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі.

24.

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

25.

Сюжет і композиція повісті. Значення образу Різдва у творі.

26.

Елементи фольклору (казки й пісні).

27.

М. Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі. Елементи фольклору.

28.

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. Роль фантастики у творі.

29.

Контрольна робота. Пригоди і фантастика. Тест.

30.

Позакласне читання. Образ Різдва в поезії зарубіжних письменників.






7 клас
І семестр
Кількість годин – 30.
Кількість годин на тиждень – 2.
Кількість контрольних робіт -3,
в тому числі 1 контрольний твір,
2 контрольних у вигляді тесту.
Кількість уроків розвитку мовлення – 2 (1 усний і 1 письмовий).
Кількість уроків позакласного читання – 2.
Навчальні програми для ЗНЗ з навчанням українською мовою: Світова література. 5-9 класи. – Видавничий дім «Освіта», 2013. – 80 с.
Зміни і доповнення 2015 року (сайт МОН України)

Дата
Тема

Примітка
Вступ
1.                   

Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. 

2.                   

Переклад і переспів.


Билини та балади
3.                   

Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).

4.                   

Давньоруські билини про Іллю Муромця.

5.                   

Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади про Робіна Гуда.

6.                   

Моральні уроки балади «Король Лір і його дочки». Король Лір як вічний образ.

7.                   

Позакласне читання.  Старонорвезька балада «Танець ельфів».

8.                   

Літературна балада. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер. «Рукавичка». Виразне читання та аналіз балади.

9.                   

Розвиток мовлення . Усна характеристика Делоржа.

10.               

А.Міцкевич «Світязь». Утвердження героїзму, любові до батьківщини.

11.               

Позакласне читання.  Адам Міцкевич. «Альпухара» (із поеми «Конрад Валленрод»). Мужність і нескореність перед ворогом як провідна думка балади.

12.               

Роберт Льюїс Стівенсон. «Вересковий мед». Уславлення подвигу в непримиренній боротьбі з іноземними загарбниками. Фольклорні елементи  у творі

13.               

Контрольна робота. Билини і балади. Тест.



Історичне минуле в літературі

14.               

В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

15.               

Роман «Айвенго». Динаміка сюжету, композиція твору.

16.               

Норманські завойовники у романі та саксонська знать у романі.

17.               

Мудрість та любов жіночого серця. (Ровена та Ребекка — дві різні долі.)

18.               

Розвиток мовлення.  Письмовий твір з теми з «Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу».

19.               

Друга світова війна у європейській поезії
 (К.І. Галчинський «Лист з полону», «Пісня про солдатів  Вестерплятте», А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд»,  Б. Ш. Окуджава «До побачення, хлопчики…»).

20.               

В.Биков «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті.

21.               

В.Биков «Альпійська балада». Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби і кохання світу насильства.

22.               

Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому. 

23.               

Контрольна робота. Твір на одну із запропонованих тем за повістю В. Бикова «Альпійська балада».



Духовне випробування людини

24.               

Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Коментоване читання твору.

25.               

Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення.

26.               

Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Своєрідність вирішення проблеми батьків і дітей.

27.               

Протистояння і примирення Сходу і Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга.

28.               

Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…»
Напам’ять.
29.               

Контрольна робота. Історичне минуле в літературі . Духовне випробування людини. Тест.

30.               

Узагальнення та систематизація вивченого у І семестрі.

8 клас
І семестр
Кількість годин – 30.
Кількість годин на тиждень – 2.
Кількість контрольних робіт -3,
в тому числі 1 контрольний твір,
2 контрольних у вигляді тесту.
Кількість уроків розвитку мовлення – 2 (1 усний і 1 письмовий).
Кількість уроків позакласного читання – 2.
Навчальні програми для ЗНЗ з навчанням українською мовою: Світова література. 5-9 класи. – Видавничий дім «Освіта», 2013. – 80 с.
Зміни і доповнення 2015 року (сайт МОН України)

Тема
Дата
Примітка
Вступ
1.                   
 Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки.


2.                   
Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями,  течії, специфіка їхнього розвитку в  різних країнах.


Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури
3.                   
Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е.


4.                   
 Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.  


5.                   
Біблія як історико-літературна пам'ятка світової культури. Структура Біблії, її складники.


6.                   
Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Ключові ідеї та образи Старого Заповіту.


7.                   
Новий Заповіт. Ключові ідеї та образи Нового Заповіту. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів .


8.                   
Розвиток мовлення . Усний твір « Мудрість та повчальність євангельських притч».


9.                   
Контрольна робота. Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури. Тест.


Античність
10.               
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури.


11.               
Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Міфи троянського циклу.


12.               
Гомер — легендарний засновник європейської літератури.. Гомер «Іліада»: структура, сюжет, міфологічна основа. Віршовий розмір (гекзаметр, пентаметр)


13.               
Розвиток мовлення.  Письмовий твір «Порівняльна характеристика Ахілла і Гектора».


14.               
Позакласне читання. Гомер «Одіссея».


15.               
Особливості розвитку  і види лірики в Давній Греції.  
Тіртей (VII ст. до н. е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція. 


16.               
Сапфо (VII–VI ст. до н. е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.


17.               
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Есхіл «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії.


18.               
Давньоримська література. Поема Вергілія «Енеїда» як літературна обробка легенди про троянця Енея — засновника Рима. Образ Енея.


19.               
Квінт Горацій Флакк (65–8 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі.


20.               
Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). Життя та творчість поета. Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях» .


21.               
Контрольна робота. Твір-роздум за античною літературою на одну із запропонованих тем.


Середньовіччя
22.               
Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур.


23.               
Творчість Лі Бо та Ду Фу. Аналіз віршів.


24.               
Позакласне читання. Вірші китайських поетів.


25.               
Омар Хайям (бл. 1048–після 1122). Рубаї. Лаконізм і  місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма.

2-3 рубаї напам’ять.
26.               
 «Пісня про Роланда» (X ст.).  Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій.


27.               
Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система (Роланд, Ганелон, Карл та ін.). Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору.


28.               
Аліг’єрі Данте. Утілення в сонеті 11 краси високого почуття кохання.


29.               
Контрольна робота. Античність. Середньовіччя. Тест.


30.               
Узагальнення та систематизація вивченого у І семестрі.



9 клас
І семестр
Кількість годин – 30.
Кількість годин на тиждень – 2.
Кількість контрольних робіт -3,
в тому числі 1 контрольний твір,
2 контрольних у вигляді тесту.
Кількість уроків розвитку мовлення – 2 (1 усний і 1 письмовий).
Кількість уроків позакласного читання – 1.
Зарубіжна література. 5–12 кла­си. / Автори Ю.І. Ковбасенко, Г.М. Гребницький, Н.О. Півнюк, К.Н. Баліна, Г.В. Бітківська. Керівник авторського колективу Ю.І. Ковбасенко. За загальною редакцією Д.С. Наливайка. – К., Ірпінь: Перун, 2005. – 112 с.
Тема
Дата
Примітка
 Із літератури європейського бароко

1.                   
Бароко як  перший загальноєвропейський художній напрям. Європейське і українське бароко.


2.                   
Педро Кальдерон – видатний драматург і поет іспанського бароко.


3.                   
«Життя – це сон» як втілення світоглядних і художніх принципів бароко.


4.                   
Причини і наслідки еволюції образу Сехисмундо.


5.                   
Філософсько-моральний конфлікт драми.


6.                   
Розвиток мовлення. Усна характеристика персонажів драми Педро Кальдерона.


Із літератури класицизму

7.                   
Класицизм як художній напрям у літературі  17 століття. Основні правила класицизму.


8.                   
Ж.Б. Мольєр. «Міщанин-шляхтич». Втілення рис класицистичної комедії.


9.                   
Висміювання безпідставних претензій буржуа Журдена на аристократизм, інтелігентність, освіченість.


10.               
Моральна проблематика комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич». Виховний потенціал твору.


11.               
Розвиток мовлення. Складання письмової анкети одного з героїв комедії Мольєра.


12.               
Засоби творення комічного в комедії Мольєра.


13.               
Контрольна робота. Вступ. Із літератури європейського бароко. Педро Кальдерон. Із літератури класицизму. Мольєр. Тест.


Із літератури ХVІІІ ст. Просвітництво

14.               
Просвітництво як літературна епоха. Виникнення та розвиток художніх напрямів, нових жанрів.


15.               
Творчість Вольтера. Філософська повість «Простак». Ідейний зміст і художня структура твору.


16.               
Центральний конфлікт твору: «природна людина» (гуронець) і французьке суспільство.


17.               
Антимонархічні та антиклерикальні мотиви в повісті Вольтера «Простак». Історія трагічного кохання мадемуазель де Сент-Ів і гуронця.


18.               
Життєвий і творчий шлях Й.В. Гете. Трагедія «Фауст». Історія створення, композиція та проблематика.


19.               
Образ Фауста як втілення динамізму нової європейської цивілізації.


20.               
Опозиція Фауст – Мефістофель, діалектичне вирішення проблеми добра і зла.


21.               
Трагічне кохання Фауста і Маргарити.


22.               
Контрольна робота. Письмовий твір у публіцистичному стилі за трагедією Гете на одну із запропонованих тем.


23.               
Позакласне читання. Тема кохання в поезії Гете.


24.               
Й.К.Ф. Шиллер. Народна драма «Вільгельм Телль», поетизація в ній боротьби за національну незалежність і свободу особистості.


25.               
Символічний сенс сцени на Рютлі.


26.               
Геслер і Вільгельм Телль: причини і характер протистояння.


27.               
Особливості драматичного конфлікту у творі та його художнє втілення.


28.               
Контрольна робота. Із літератури 18 століття. Просвітництво. Вольтер. Гете. Шиллер. Тест.


Із літератури романтизму

29.               
Особливості романтизму як художнього напряму, його естетичні принципи.


30.               
Е. Т. А. Гофман – багатогранний митець-романтик.



10 клас
Профільний рівень
І семестр
Кількість годин  – 45.
Кількість годин на тиждень – 3.
Кількість контрольних робіт -5,
в тому числі 1 контрольний твір,
4 контрольних у вигляді тесту.
Кількість уроків розвитку мовлення – 3 (1 усний і 2 письмових).
Кількість уроків позакласного читання – 2.
Планування складене за програмою «Світова література. 10-11 класи. Профільний рівень». -  Київ, 2010. – 95 с.
Дата
Тема
Примітка
Вступ 
1

Загальна характеристика розвитку культури та лі­тератури XIX ст.  Реалізм як напрям у світовій літературі.

2

Розквіт реалістичної літератури, його зв'язок із розвитком природничих наук.

3

Майстри соціальної прози. Роль художньої літератури у культурному та суспільному житті ХІХ ст.

Із літератури реалізму
Стендаль «Червоне і чорне»
4

Життєвий і творчий шлях Стендаля. Синтез романтизму й реалізму в його творчості.

5

Роман «Червоне і чорне», поєднання в ньому соціально-політичного й психологічного аспектів. Гостра критика режиму Реставрації.

6

Суспільні закони і звичаї у Вер’єрі, Безансоні, Парижі.

7

Конфлікт головного героя  Жульєна Сореля з суспільством як сюжетний стрижень роману. Внутрішня драма героя.

8

Жіночі образи роману. Луїза де Реналь.

9

Жіночі образи роману. Маргарита де ла Моль.

10

Риси романтизму і реалізму в романі. Багатозначність назви роману.

11

Розвиток мовлення. Написання листа Стендалю (Сорелю, Луїзі де Реналь, Маргариті де ла Моль).

12

Позакласне читання. Новела Стендаля «Ваніна Ваніні» - твір про кохання.

13

Контрольна робота. Із літератури реалізму. Стендаль. Тест.

Онорé де БАЛЬЗÁК (1799–1850). “Гобсéк”
14

Життєвий і творчий шлях оноре де Бальзака.  Бальзак і Україна.

15

«Людська комедія» – грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст., її проблематика і структура.

16

Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек».

17

Романтичні й реалістичні риси неоднозначного образу «філософа й скнари» Гобсека.

18

Зіставлення образів Фанні Мальво і Анастазі де Ресто.

19

Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті.

20

Композиція і стиль твору.

21

Розвиток мовлення. Складання анкети героїв повісті «Гобсек» (письмово).

22

Позакласне читання. «Екзотична» новела Проспера Меріме «Матео Фальконе».

23

Контрольна робота. Із літератури реалізму. Оноре де Бальзак. Тест.

Чарльз ДІККЕНС «Пригоди Олівера Твіста»
24

Життєвий і творчий шлях Ч. Діккенса.

25

Місце роману «Пригоди Олівера Твіста» у творчій спадщині Ч. Діккенса. Гуманізм письменника, його співчуття до принижених і знедолених, передовсім дітей.

26

Образ Олівера Твіста.

27

Засудження жаги до наживи, холодного розрахунку та бездуховності суспільства. Розвінчання, «деромантизація» злочинного світу.

28

Влучність характеристики різних суспільних верств Англії 30-х років ХІХ ст. Провідні засоби індивідуалізації персонажів.

29

Діккенс як майстер іронії і сарказму. Соціальна дієвість творчості Діккенса.

30

Художнє втілення ідеї гуманізму у романі Ч.Діккенса "Пригоди Олівера Твіста".

31

Розвиток мовлення. Усна характеристика образів роману.

32

Контрольна робота. Із літератури реалізму.
 Ч. Діккенс. Тест.

Фéдір ДОСТОЄВСЬКИЙ (1821–1881). «Злочин і кара»
33

Життєвий і творчий шлях Ф. Достоєвського.

34

Роман «Злочин і кара» як утілення нового, полі­фонічного типу художнього мислення.

35

Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору.

36

Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особис­тості, «надлюдини».

37

Раскольников і Соня Мармеладова.

38

Система образів роману.

39

Система образів роману.

40

Специфіка образу Петербурга у романі.

41

Значення і символіка назви роману.

42

Контрольна робота. Твір за романом Достоєвського на одну із запропонованих тем.

43

Жанрова своєрідність роману Ф.Достоєвського. "Злочин і кара" як поліфонічний роман ідей.

44

Контрольна робота. Із літератури реалізму.
Ф. Достоєвський. Тест.

45

Підсумковий урок.



 11 клас
Профільний рівень
І семестр

Програма для ЗНЗ. 10 – 11 класи: Світова література. Рівень стандарту. Академічний рівень. Профільний рівень. – Київ, 2010. – 95 с.


Кількість годин  – 45.
Кількість годин на тиждень – 3.
Кількість контрольних робіт -4,
в тому числі 1 контрольний твір,
3 контрольних у вигляді тесту.
Кількість уроків розвитку мовлення – 3 (1 усний і 2 письмових).
Кількість уроків позакласного читання – 2.


Дата
Тема
Примітка
Вступ. Із драматургії кінця ХІХ – початку ХХ століть
1.

Основні тенденції розвитку драматургії наприкінці ХІХ – на початку ХХ століть.

2.

«Нова драматургія», її засадничі принципи.

3.

Життєвий і творчий шлях Г. Ібсена, норвезького письменника, основоположника європейської «нової драми».

4.

«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та розвитку сценічної дії в п’єсі.

5.

Аналітична композиція твору. Новаторство Ібсена-драматурга. Роль Ібсена в розвитку нової європейської драми («ібсенізм»).

6.

Розвиток мовлення. Письмовий твір у публіцистичному стилі за драмою Г. Ібсена «Ляльковий дім» на одну із запропонованих тем.

7.

Життєвий і творчий шлях А. Чехова. Його творча еволюція, імпресіоністичні риси в пізній прозі та драматургії.

8.

«Чайка» - перша п’єса російської нової драматургії. Життєва мета та сенс мистецтва як головні проблеми твору.

9.

Особливості драматичного конфлікту та розвитку сценічної дії в п’єсі. Роль підтексту , місткість і виразність деталі. Новаторство Чехова-драматурга.

10.

Життєвий і творчий шлях Дж. Б. Шоу. «Театральна революція» англійського драматурга Шоу, його «драми ідей». Шоу й «ібсенізм».

11.

Комедія «Пігмаліон». Проблематика й художні особливості твору, його «філологічний конфлікт» і соціально-дидактична спрямованість.

12.

Елайза Дулитл , її шлях від мало привабливої квіткарки-кокні до «чарівної леді».

13.

Контрольна робота. Вступ. Із драматургії кінця ХІХ – початку ХХ століть. Тест.

Із літератури першої половини ХХ ст. 
14.

Бурхливий і суперечливий суспільно-історичний розвиток світу в першій половині ХХ ст. Складність і неоднозначність художнього процесу І половини ХХ ст..

15.

Модернізм як некласична модель культури,найновіше і найпослідовніше втілення художньо-естетичного перевороту ХХст.

16.

Життєвий і творчий шлях Ф. Кафки, австрійського письменника-модерніста. Оповідання «Перевтілення».

17.

Своєрідність світобачення та його художнього втілення в оповіданні «Перевтілення». Грегор Замза та його родина.

18.

Особливості стилю Ф. Кафки, специфіка поєднання реальності та міфотворчості у його гротесковому художньому світі.

19.

Розвиток мовлення. Письмовий твір-характеристика героя за оповіданням Ф. Кафки «Перевтілення».

20.

Життєвий і творчий шлях Д. Джойса, ірландського письменника-модерніста, його світоглядні та естетичні позиції.

21.

Психологічне есе «Джакомо Джойс», його автобіографічний характер.

22.

Втілення характерних рис модерністської поетики Д. Джойса в есе «Джакомо Джойс».

23.

Життєвий і творчий шлях Т.Манна, німецького письменника, його світоглядні та естетичні позиції.

24.

Напруженість передвоєнної ситуації в Європі і тривожний настрій новели «Маріо і чарівник». Алегоричність і паралелізм у творі.

25.

Віра письменника в здатність особистості до збереження свого «я». Бунт Маріо як провістя звільнення народів світу від загрози  тоталітаризму.

26.

Контрольна робота. Письмовий твір у публіцистичному стилі за новелою Т. Манна «Маріо і чарівник».

27.

Життєвий і творчий шлях російського письменника М. Булгакова. Булгаков і Київ. Творчий шлях письменника до «внутрішньої еміграції».

28.

Роман «Майстер і Маргарита» як вершина творчості М. Булгакова. Проблематика і система образів твору.




29.

Трагізм долі митця (майстра).

30.

«Майстер і Маргарита» як роман-міф, його джерела, трансформація міфічних мотивів. Поєднання реальності і фантастики в романі.

31.

«Московські» та «єршалаїмські» розділи твору, художні засоби їхнього зв’язку. Особливості композиції твору – «роман у романі»

32.

Контрольна робота. Творчість Ф. Кафки,
 Д. Джойса, Т. Манна, М. Булгакова. Тест.

33.

Глибинні зрушення в поезії початку ХХ ст. Модернізм і основні течії європейської поезії ХХ ст.
Напам’ять 1-2 вірша за вибором учня.
34.

Життєвий і творчий шлях Р. М. Рільке. Аналіз поезій.

35.

Життєвий і творчий шлях Г. Аполлінера. Аналіз поезій.

36.

Життєвий і творчий шлях Т. С. Еліота. Аналіз поезій.

37.

Життєвий і творчий шлях Ф. Г. Лорки. Аналіз поезій.

38.

«Срібна доба» російської поезії, розмаїття літературних напрямів, течій та шкіл. Життєвий і творчий шлях О. Блока. Аналіз поезій.

39.

Життєвий і творчий шлях А. Ахматової. Аналіз поезій.

40.

Футуризм як авангардистська літературна течія, його естетичні засади. Життєвий і творчий шлях В. Маяковського. Аналіз поезій.

41.

Життєвий і творчий шлях Б. Пастернака. Аналіз поезій.

42.

Розвиток мовлення. Усний аналіз улюбленої поезії.

43.

Контрольна робота. Поезія початку ХХ ст. Тест.

44.

Позакласне читання. Вірші С. Єсеніна.

45.

Позакласне читання. Вірші М. Цвєтаєвої.









Комментариев нет: