22.10.16

Контрольна робота у 7 класі з теми "Билини й балади"



7 клас
Контрольна робота
Билини й балади
І варіант

І  рівень
1. Який з творів належить до билин:
А) «Король Лір та його доньки»;
Б) «Ілля Муромець і Соловей-розбійник»;
В) «Світязь».

2. Автором якого твору є Шиллер:
А) «Рукавичка»;
Б) «Світязь»;
В) «Пісня про віщого Олега».

3.Літературна балада – це:
А) жанр ліро-епічної поезії фантастичного, історико-героїчного або соціально-побутового змісту з драматичним сюжетом;
Б) прозовий твір невеликого обсягу;
В) ліро-епічний жанр усної народної творчості з динамічним сюжетом, з трагічною, часто фантастичною розв’язкою.

ІІ рівень
1.З якого твору цитата?
"Тигр жаский
З клітки рине тісної
Скоком пружним;
Лева він бачить і виє,
Напружує шию…»

2.Чий це опис?
«Серед них впадав у око жалюгідний жебрак, одягнений в строкате лахміття, із засмаглими до чорного й подряпаним обличчям та руками. Копицю рудуватого волосся прикривав каптур»

3. Заради чого загинув старий пикт? Назвіть твір і його автора.

ІІІ рівень
1.Що таке билини? Чому їх відносять до героїчного народного епосу?

2. Переклад – це… Назвіть майстрів художнього перекладу.

3.Установіть послідовність подій у баладі Шиллера «Рукавичка»:
А) «І зіво дверей вивергає їх: двох леопардів прудких…»;
Б) «Тигр жаский  з клітки рине тісної…»;
В) «Подяки, дамо, не треба мені»;
Г) «Король дав знак рукою…»
Д) «Принести рукавичку прошу я вас!»

ІV рівень (на вибір одне завдання)
- Охарактеризуйте образ Іллі Муромця як билинного богатиря.
- Кодекс рицарської честі за баладою Шиллера «Рукавичка».
- Моральний урок у фольклорній баладі «Король Лір та його дочки».
- Народне уявлення про героя-захисника в образах Робіна Гуда та його товаришів.
- Якою я уявляю сучасну баладу?





7 клас
Контрольна робота
Билини й балади
ІІ варіант

І  рівень
1. Переспів – це:
А) твір, написаний за мотивами твору зарубіжного автора з наслідуванням його стилю, наближений до перекладу, але відмінний від нього, бо недослівно передає чужий текст;
Б)  літературної творчості, пов'язаний з перекладом творів з однієї мови на іншу, що вимагає від перекладача, крім знання мови оригіналу, обізнаності з його контекстом та художньою своєрідністю;
В) перенесення властивостей одного предмета на інші за принципом подібності  або схожості ознак.

2. Автором якого твору є А. Міцкевич:
А) «Рукавичка»;
Б) «Світязь»;
В) «Вересовий трунок».

3. Фольклорні епічні пісні історико-героїчного та соціально-побутового змісту про воїнів-богатирів, героїв та їхні подвиги – це:
А) билини;
Б) балади;
В) байки.

ІІ рівень
1.З якого твору цитата?
«Та поїхав лісами Брянськими
Простою дорогою у славний город Київ.
Одною рукою коня тримав,
Другою рукою дуба рвав».

2. Про кого мова?
«Жахались його вороги! –
Пішов на пиктів оружно,
Щоб знищить їх до ноги.
Він гнав їх, неначе ланей,
По вересових горбах,
Мчав по тілах спогорда,
Сіяв і смерть, і жах»

3. Які моральні якості Делоржа розкрилися в його вчинку? Назвіть твір і його автора.

ІІІ рівень
1. Що таке фольклорна балада? Чому твори цього жанру відносять до героїчного народного епосу?
2. Переспів – це… Схожість і відмінність перекладу і переспіву.
3.  Установіть відповідність між твором і його ідеєю:
      1. «Рукавичка»
      2. «Світязь»
      3. «Вересовий трунок»
А – уславлення подвигу непримиренної боротьби з  іноземними загарбниками;
Б – ствердження самоцінності життя;
В – утвердження любові до батьківщини і героїзму.

ІV рівень (на вибір одне завдання)
- Охарактеризуйте образ Іллі Муромця як билинного богатиря.
- Кодекс рицарської честі за баладою Шиллера «Рукавичка».
- Моральний урок у фольклорній баладі «Король Лір та його дочки».
- Народне уявлення про героя-захисника в образах Робіна Гуда та його товаришів.
- Якою я уявляю сучасну баладу?


 (З журналу "Всесвітня література в школах України", вересень 2015р.)




Комментариев нет: