24.6.17

Есхіл



Візитка письменника
Ім’я
Есхіл
Роки життя
приблизно 525 – 456 рр. до н. е.
Країна
Давня Греція
Походження
із старовинного аристократичного роду
Сфера діяльності
учасник битв під Марафоном, драматург, засновник трагедії, вперше ввів до вистави другого актора та формулу трагічного мовчання
Творчий доробок
написав 90 драматичних творів, до нас дійшло 7, зокрема «Прометей закутий»
Нагороди
12 разів посідав перше місце на змаганнях драматургів
Титул
«Батько трагедії»



Паспорт твору
Назва
«Прометей закутий»
Літературний рід
драма
Жанр
трагедія
Сюжетна основа
міф про Прометея
Тема
змалювання протистояння Прометея і Зевса
Ідея
засудження тиранії та самодержавства, уславлення самопожертви та сили духу з деспотичною владою
Головні герої
Влада й Сила – слуги Зевсові, Гефест – бог-коваль, Прометей – титан, Океан – титан, хор Океанід – дочок Океанових, Іо – діва-телиця, Гермес – вісник Зевсів
Художні засоби
Епітети: ефіре божественний, бистрокрилі вітри, незліченна морська хвиля,безчесні пута, безбережне страждання, нездоланна сила, кайдани люті, подих незримий, бездольний бог, помахи легковійні;
алегорія – нездоланна сила Неминучості.

Анкета персонажа
Ім’я
Прометей
Походження
Титан
Дії та вчинки
Зробив багато для людей: відкрив їм «науку чисел і письмен сполучення», дав їм «творчу пам'ять — праматір муз», навчив приручати тварин, впровадив мореплавство, допоміг знаходити залізо, мідь, срібло й золото.
В скрутну  хвилину  не має зла на людей, він жаліє їх і не шкодує про те, що зробив. «Для смертних всі знаряддя ці я винайшов, Собі ж, бездольний, не знайду я способу, Як із біди своєї ізвільнитись».
Мужньо зносить усі страждання, усвідомлюючи свою безневинність («Я, страждаю безвинно») і не бажаючи врятувати собі життя розкриттям таємниці про падіння влади Зевса («Свого нещастя на негідне рабство я не проміняю... Скажу відверто — всіх богів я ненавиджу»)

Риси характеру
рішучій протест проти тиранії, прихильність до людей, стійкість, мужність, витримка, волелюбність, пристрасність, сила духу, нескореність, безкомпромісність
Значення
Вічний образ, тому що є уособленням самовідданості, шляхетних почуттів і вчинків людини, незгасного прагнення досягти високої мети


Комментариев нет: